The way to get started is to quit talking and begin doing.

Walt Disney

Warsztaty i szkolenia

Slide background
n

Warsztaty i szkolenia

Czy przedsiębiorczości można się nauczyć? W Instytucie Kreowania Przedsiębiorczości wierzymy, że sukces startupu nie jest kwestią przypadku. Właściwe przygotowanie merytoryczne niejednokrotnie pozwala zwiększyć efektywność biznesowych działań i zminimalizować ryzyko porażki. Organizujemy wiele projektów szkoleniowych podczas których krzewimy najnowszą wiedzę w oparciu o którą budowane są startupy w centrum światowej przedsiębiorczości - Dolinie Krzemowej. Podczas naszych warsztatów przygotowujemy do działania przyszłych przedsiębiorców i pozwalamy przejść drogę od wygenerowania pomysłu na biznes, jego dopracowanie i przygotowanie do realizacji.

u

Generowanie pomysłów biznesowych

Jak znaleźć dobry pomysł na biznes? Gdzie szukać pomysłów? Każdy kto myśli o tym, żeby zostać przedsiębiorcą zadaje sobie tego rodzaju pytania. Pomysły można generować na różne sposoby.
Na warsztacie każdy uczestnik będzie mógł wygenerować pomysł dla siebie. Pomysły są dookoła nas. Czasami wystarczy usprawnić proces, który obecnie nas irytuje, bądź połączyć dwa produkty w jeden. Zaprezentujemy dostępne metody generowania pomysłów. Jeśli już macie pomysł będzie mogli go dopracować w oparciu o cenną informację zwrotną.

,

Sposoby tworzenia nowych produktów

Sukces w biznesie nie musi być związany tylko i wyłączenie z wymyśleniem innowacyjnego produktu, który zrewolucjonizuje rynek. Podczas warsztatów przeanalizujemy metody tworzenia nowych produktów w oparciu o tworzenie dodatkowej wartości, modyfikację modelu biznesowego czy połączeniu już istniejących na rynku produktów. Czasem wystarczy zaoferować podobny produkt, ale zastosować inne kanały dotarcia lub po prostu w inny sposób komunikować swoją ofertę.


B

Tworzenie modeli biznesowych

Model biznesowy powinien charakteryzować się trzema kluczowymi cechami: rentownością, skalowalnością i powtarzalnością. Takiego modelu nie da się stworzyć w 30 stronicowym biznesplanie, który statycznie określa nasz biznes. W nieustannie zmieniającym się otoczeniu jesteśmy zmuszeni korzystać z dynamicznych form tworzenia strategii, która pozwolą na ciągłą elastyczność i udoskonalanie. Na warsztatach będziecie mieli okazję poznać narzędzia do tworzenia takich model biznesowych.


G

Minimalizacja kosztów i ryzyka

Istnieje sposób by maksymalizować szanse powodzenia projektu biznesowego. Dzięki metodologii Lean Startup, już od pierwszych dni pracy nad projektem biznesowym, będziesz wiedział jak budować efektywnie produkt. Na warsztacie dowiesz się jak planować i zaspokajać potrzeby klientów, czym jest wartość biznesowa oraz jak podejmować decyzje by przekładały się one na wartość produktu i organizacji, a także jak ograniczyć koszty porażek, a przede wszystkim jakie wnioski z nich wyciągać.

E

Testowanie hipotez

Opracowany model biznesowy to zbiór pewnych założeń dotyczących rynku, segmentu klientów czy kanałów dystrybucji. Dopiero wyjście do klienta pozwoli na zweryfikowanie jego realnych potrzeb. Najlepszym sposobem, na stworzenie produktu, na który będzie rynkowy popyt, jest jego budowa w oparciu o potrzeby naszych klientów. Na warsztacie dowiesz się w jaki sposób skutecznie zadawać pytania, by uzyskać jak najwięcej wartościowych informacji na temat potrzeb i problemów Twoich potencjalnych klientów.

<

MVP – tworzenie produktu

h

Budowanie rynku

W poszukiwaniu skalowalnego, rentownego i powtarzalnego modelu biznesowego warto kierować sie pewnymi zasadami, które mogą zwiększyć efektywność naszych działań, a tym samym szansę na sukces. Listę 14 bardzo wartościowych zasad -Manifest Customer Development – stworzyli Steve Blank i Bob Dorf twórcy “Podręcznika startupu”. Podczas warsztatu dowiecie się jak wdrożyć Customer Development do Waszego startupu, a także jak na co dzień korzystać z 14 zasad Manifestu.

P

Rejestracja działalności

Po doprecyzowaniu pomysłu na biznes przychodzi czas na jego rejestrację. Przedsiębiorca stoi wówczas przed szerokim wyborem dostępnych form pod jakimi może rozpocząć działalność. Przedsiębiorca w planowaniu przedsięwzięcia powinien wziąć pod uwagę również kwestie odpowiedzialności za zobowiązania, a także kosztów związanych z uruchomieniem i prowadzeniem biznesu w konkretnej formie. Niektóre formy działalności gospodarczej mogą generować zbędne koszty, szczególnie na początkowym etapie.

J

Startup bez budżetu

Jeśli brak funduszy powstrzymuje Cię przed założeniem firmy, na szkoleniu dowiesz się w jaki sposób weryfikować swój pomysł na biznes przy minimalnym nakładzie kapitału. Może nie zdajesz sobie sprawy, ale prawdopodobnie już teraz masz wszystko czego potrzebujesz by rozpocząć swój biznes. Na szkoleniu dowiesz się, w jaki sposób możesz wykorzystać swoje zasoby w jak najbardziej optymalny sposób. Pokażemy przykłady dobrych praktyk finansowania działalności bez angażowania dużej ilości gotówki.

=

Zewnętrzne finansowanie

Rozwój każdego przedsięwzięcia biznesowego na pewnym etapie wymaga kapitału, który przeznaczymy na zwiększenia skali działania i wejście na nowe rynki. Kapitału możemy poszukać w rodzinie, u przyjaciół, w banku, możemy również poszukać dofinansowania z funduszy UE albo od zewnętrznego inwestora. Podczas warsztatu prześledzimy rożne warianty i zastanowimy się, który będzie najbardziej optymalny dla Waszego biznesu.

U

Komunikowanie produktu

Jak sprawić by nasz produkt był pożądany przed klientów? Dlaczego niektóre produkty o tych samych funkcjonalnościach nie zdobywają popularności a inne wprost podbijają serce klientów? Jak związać ze sobą klienta i sprawić, żeby stał się ambasadorem naszej marki? Podczas warsztatu przeanalizujemy sposób w jaki myślą, komunikują oraz działają najwięksi liderzy biznesu. Ponadto dowiesz się jak tworzyć strategię i komunikować produkt z wykorzystaniem narzędzia Golden Circle, a także będziesz miał okazję w praktyce sprawdzić jak to narzędzie działa dla Twojego produktu.

2

Prezentacja pomysłu

Będąc przedsiębiorcą trzeba być zawsze przygotowanym do zaprezentowania swoich biznesowych koncepcji. Potencjalnych słuchaczy takiej prezentacji może być wielu: inwestorzy, uczestnicy konferencji, ale najważniejszym odbiorcą zawsze jest potencjalny klient. Zwykle rzadko mamy szansę, żeby zainteresować ważną dla nas osobę swoim pomysłem. Często zdarza się, że taka okazja trafia się tylko raz życiu. Jak sprawić, żeby jej nie przegapić? Podczas warsztatu omówimy kluczowe zasady wystąpień publicznych.

Startup Academy